طراحی سایت مشارکت درفروش چیست و چگونه می‌توان به کسب درآمد از آن پرداخت؟

طراحی سایت مشارکت درفروش چیست و چگونه می‌توان به کسب درآمد از آن پرداخت؟
طراحی سایت مشارکت درفروش چیست و چگونه می‌توان به کسب درآمد از آن پرداخت؟

طراحی سایت مشارکت درفروش چیست و چگونه میتوان به کسب درآمد از آن پرداخت؟

در شرایط اقتصادی فعلی راه اندازی یک کسب و کار خیلی دشوار شده است.

در حال حاضر کسب و کارهای اینترنتی در حال جولان دادن هستند و تمرکز بسیاری از صاحبان کسب و کار روی کسب درآمد از طریق اینترنت است. این کسب و کارها انواع مختلفی دارد که در مقاله انواع روشهای کسب درآمد اینترنتی به چند مورد از بهترین و متداولترین بیزنسهای اینترنتی پرداختهایم. یکی از بهترین کسب و کارهای اینترنتی طراحی سایت مشارکت درفروش(Dropshipping) است که در واقع یکی از پردرآمدترین و بیدردرسرترین روشهای کسب درآمد از اینترنت نیز به حساب میآید.

طراحی سایت مشارکت درفروش چیست و چگونه میتوان به کسب درآمد از آن پرداخت؟

در این مقاله تلاش میکنیم هر آنچه که لازم است در مورد طراحی سایت مشارکت درفروش بدانید را بیان کنیم. مزایا و معایب این نوع از کسب و کار بیان میشود و روشهای کسب و کار طراحی سایت مشارکت درفروش هم به صورت مختصر و مفید توضیح داده خواهد شد.

تعریف و شمای کلی طراحی سایت شعبه فروش

طراحی سایت مشارکت درفروش در واقع نوعی خردهفروشی است که در آن کالا از انبار تأمینکننده (یا تولیدکننده) به صورت مستقیم برای خریدار ارسال میشود. درواقع مشتری، کالا را از خردهفروش خریداری میکند ولی خردهفروش آن محصول را در انبار خود موجود ندارد. بنابراین خردهفروش محصول را از تأمین کننده میخرد و از او (تأمین کننده) درخواست میکند که آن محصول را به صورت مستقیم برای خریدار ارسال کند.

طراحی سایت شعبه فروش

در ادامه این مقاله قصد داریم کلیه مطالبی که باید در مورد طراحی سایت مشارکت درفروش بدانیم را توضیح دهیم. با خواندن این مقاله میتوانید با یک روش درآمدزایی آشنا شوید که سود بسیار خوبی دارد و از طرفی هزینههای انبارداری و تأمین محصول را هم از دوش شما برمیدارد. در صورتی که تمایل دارید با مفهوم طراحی سایت مشارکت درفروش و اهمیت آن در دنیای امروز آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

پاسخ به یک سوال بسیار مهم

در این میان چه چیزی به خردهفروش میرسد؟ سود او کجا میرود؟ فرض کنید که مشتری یک محصول را به قیمت 100 تومان از خردهفروش خریداری میکند. خردهفروش این کالا را به قیمت 80 تومان از عمدهفروش یا تأمینکننده میخرد و 5 تومان هم بابت هزینه پست محصول برای خریدار میپردازد. در نهایت 85 تومان هزینه خردهفروش میشود و 15 تومان هم سود میکند.

یک شمای کلی برای درک بهتر فرآیند طراحی سایت شعبه فروش

در صورتی که تمایل دارید به درک بهتری از فرآیند طراحی سایت مشارکت درفروش برسید، کافی است نگاهی به تصویر زیر داشته باشید:

 

شمای کلی نحوه ی کار طراحی سایت شعبه فروش

شمای کلی نحوه ی کار طراحی سایت شعبه فروش

همانطور که مشاهده میکنید در فرآیند طراحی سایت مشارکت درفروش سه بخش یا سه واحد درگیر هستند:

مشتری

فروشگاه خردهفروشی (شما)

تأمین کننده

همچنین در فرآیند Drop shipping سه کار انجام میشود که این سه کار عبارت است از:

 

مشتری وارد سایت فروشگاه شما (خردهفروش) میشود و محصول مورد نظر خودش را خریداری میکند.

حال که مشتری پول را پرداخت کرد، شما محصول مورد نظر مشتری را از یک تأمینکننده یا عمدهفروش خریداری میکنید و از عمده فروش میخواهید که آن محصول را به صورت مستقیم از طریق پست برای مشتری ارسال کند.

تأمین کننده هم به پست مراجعه میکند و با دادن آدرس مشتری، آن محصول را برای او ارسال میکند.

حال که با تعریف و فرآیند طراحی سایت مشارکت درفروشآشنا شدیم زمان آن است که یک گام فراتر بگذاریم و ببینیم که این مدل از کسب و کار اینترنتی که سود خوبی هم به همراه دارد، چه خصوصیات دیگری دارد.

مزایا طراحی سایت شعبه فروش

این کسب و کار اینترنتی مزایا و معایب متعدد و گوناگونی دارد که در ادامه ابتدا به مزایا و سپس معایب اشاره میشود. در حال حاضر تعداد افراد زیادی هستند که تمایل دارند از این روش برای رسیدن به درآمد استفاده کنند ولی ممکن است با مزایا و معایب آن به صورت کامل آشنا نباشند. به همین خاطر در این بخش از مقاله تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم:

 

1. - به سرمایه کمی نیاز دارد

یکی از مهمترین مزایای راه اندازی کسب و کار خردهفروشی به روش Drop shipping این است که به سرمایه بسیار کمی احتیاج دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. سایتساز پاساجت میتواند در مسیر راه اندازی این کسب و کار اینترنتی کمک زیادی به شما بکند. این مجموعه یک دوره ارزشمند برای آموزش 0 تا 100 طراحی سایت دارد که در آن کلیه مسائل مربوط به راه اندازی سایت و فروشگاه اینترنتی را توضیح میدهد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره به دوره 0 تا 100 آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

 

2. - دستتان برای فروش باز است

یکی از مزایای این نوع کسب و کار خردهفروشی این است که انتخاب همه چیز با دراپ شیپرDrop shipper  است و دست  او کاملاً باز است. برخی از دراپ شیپرها ترجیح میدهند که فقط یک محصول یا یک سری محصولات خاص را به فروش برسانند. یک عده میخواهند محصولاتی را بفروشند که این محصولات به نوعی با هم در ارتباط هستند (مانند فروشگاه آرایشی و بهداشتی). یک عده دیگر هم انوع و اقسام محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود عرضه میکنند. به همین خاطر است که در عنوان این بخش گفتیم دستتان برای فروش باز است و هر چیزی که تمایل داشته باشید میتوانید در فروشگاه اینترنتی خود به فروش برسانید.

 

3. -ریسک دراپشیپینگ بسیار پایین است

یکی از مهمترین مزیتهایی که میتوانیم برای کسب و کار دراپشیپینگ عنوان کنیم، ریسک پایین آن است. یک بار دیگر با دقت بیشتر به فرآیند دراپشیپینگ نگاه کنید. شما یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنید و مشتریان یک دسته از محصولات را خریداری میکنند و یک دسته دیگر را اصلاً نگاه نمیکنند. آیا دراپ شیپر ضرر میکند؟ دراپ شیپر در هیچ حالتی ضرر نمیکند. اگر فروشگاه کار خودش را به درستی انجام دهد، هیچ دلیلی برای ضرر کردن وجود ندارد. این ریسک پایین یکی از دلایلی است که Dropshipping را برای بسیاری از افراد جذاب میکند.

 

4. طراحی سایت مشارکت درفروش اصلاً وابستگی مکانی و زمانی ندارد

فرق دراپشیپینگ با سایر فروشگاههای اینترنتی این است که برخی از فروشگاههای اینترنتی مجبور میشوند که انباری هر چند کوچک ایجاد کنند و یک سری محصولات را در آن بچینند تا برای فروش، آماده داشته باشند. بنابراین این دسته از فروشگاهها به مکان وابسته هستند. این در حالی است که در فروش به روش دراپشیپینگ به هیچ عنوان وابستگی وجود ندارد. به بیان دیگر شما محصول را از یک عمدهفروش یا تأمینکننده میخرید و برای مشتری ارسال میکنند. بنابراین هیچ نیازی به مکان و انبار ندارید و از نظر زمانی هم هیچ وابستگی خاصی ندارید؛ زیرا مشتری در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشد میتواند از شما خرید کند.

 

5- مشغله فکری و کاری چندانی ندارد

وقتی خبری از انبار نباشد، دیگر شما مشغله و درگیری خاصی نخواهید داشت. تنها کاری که باید بکنید این است که روزانه قیمتها را بررسی و بهروزرسانی بکنید. نیازی به بررسی موجودی انبار و کمبودها نیست و به همین خاطر در زمان صرفهجویی میشود و مشغله فکری و کاری چندانی نخواهید داشت.

 

انواع روشهای ساخت یک کسب و کار طراحی سایت شعبه فروش

 

3 روش ساخت یک کسب و کار طراحی سایت شعبه فروش

فرض کنید که با تأمین کنندگان مختلف مذاکره کردید و یک فروشگاه اینترنتی خوب هم برای خودتان طراحی و راه اندازی کنید. اکنون زمان تصمیمگیری فرارسیده است. باید تصمیم بگیرید که از چه روشی میخواهید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و پیش ببرید. در ادامه به انواع روشهای موجود برای راه اندازی کسب و کار دراپشپیپینگ اشاره شده است:

 

1. راه اندازی فروشگاه با یک محصول خاص

میتوانید یک محصول خاص که خودتان به آن علاقه دارید، مشتریان زیادی برای آن وجود دارد و میتوانید حاشیه سود خوبی از آن کسب کنید را انتخاب کنید و بفروشید. نکته مهم در این زمینه آن است که ابتدا تمام تحقیقات و پژوهشهای لازم را در مورد این محصول انجام دهید. شاید این گزینه کمی دراپ شیپر را محدود کند ولی در مجموع مزایای بسیار زیادی دارد. با راه اندازی چنین فروشگاهی میتوانید به یک برند معتبر در زمینه آن محصول تبدیل شوید و تمام مخاطبان را به سمت خودتان بکشید. از طرفی میتوانید برای بازاریابی هم حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشید و تمرکز خودتان را فقط روی یک محصول خاص بگذارید و در زمینه آن محصول هم در رسانههای اجتماعی و هم در موتورهای جستجو به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا کنید.

 

همچنین اگر محصول را انتخاب کردید و روی آن کار کردید ولی مشاهده کردید که آن محصول فروش و سود کافی و مورد نظر شما را ندارد، میتوانید تمرکز خودتان را روی یک محصول دیگر بگذارید. تنها عیب راه اندازی فروشگاه با یک محصول خاص این است که اگر آن محصول خاص فروش نرفت، کسب و کار شما از بین میرود.

 

2. راه اندازی فروشگاه با چند محصول

فروشگاه چند محصولی همانطور که از نامش پیدا است، چند محصول متنوع دارد. بیشتر فروشگاههای فعال در زمینه طراحی سایت مشارکت درفروشاز این نوع هستند و محصولات متنوعی برای فروش دارند. حال برخی از آنها محصولاتشان به هم ارتباط دارد و برخی دیگر محصولات بیارتباط به هم میفروشند. این نکته را بدانید که راه اندازی یک فروشگاه عمومی(همهچیز فروش) ایده خوبی نیست و ممکن است جواب ندهد. اگر میخواهید یک فروشگاه دراپشیپینگ موفق با محصولات مختلف داشته باشید باید تمرکز خودتان را روی یک گوشه از بازار ( نیچ مارکت یا Niche market) بگذارید. با داشتن یک نگاه عمومی و غیرتخصصی رسیدن به موفقیت ممکن است نشدنی باشد.

 

3. راه اندازی فروشگاه با یک پکیج یا بسته از محصولات

یکی دیگر از روشهای دراپشیپینگ این است که چند محصول مختلف را در کنار هم قرار دهید(مانند لوازم آرایشی و ادکلن) و سپس آن را به عنوان یک پکیج یا بسته از محصولات به فروش برسانید. این کار نیاز به خلاقیت و آشنایی کامل با روحیات مشتریان دارد و اتفاقاً اگر این بسته را با یک قیمت مناسب عرضه کنید، شاید بتوانید به فروش قابل توجهی دست پیدا کنید.

 

چند توصیه برای موفقیت در زمینه طراحی سایت شعبه فروش

در صورتی که قصد دارید یک کسب و کار Dropshippping جذاب و درجه یک راه اندازی کنید، توصیههای زیر کمک زیادی به شما خواهد کرد:

تمرکز خودتان را روی یک گوشه از بازار بگذارید.

دنبال محصولاتی با سود مناسب و معقول باشید.

سعی کنید روی کاهش هزینه حمل و نقل فکر کنید. هر چه هزینههای جانبی کمتر شود، سود شما بیشتر خواهد بود.

سعی کنید محصولی را برای فروش انتخاب کنید که برای مشتری جذاب باشد.

سعی کنید از طریق مذاکره با تأمین کننده به فکر برندسازی باشید و محصول را با برند خودتان به دست مشتری برسانید.

تحقیقات لازم را در مورد رقبای خود و توانایی آنها انجام دهید. همیشه کاری کنید که قیمت شما از قیمت آنها مناسبتر و کیفیت محصولتان بالاتر باشد.

هم وبسایت شخصی داشته باشید و هم در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید.

همواره کسب و کار خود را آنالیز و بهینهسازی کنید.

کسب و کار طراحی سایت مشارکت درفروشخود را راه اندازی کنید

دراپشیپینگ یکی از بهترین روشها برای رسیدن به درآمدهای فوقالعاده است. اگر دنبال موفقیت در این حوزه هستید، باید بسیار صبور باشید و اجازه دهید که مشتریان با ارزش کسب و کار شما آشنا شوند و هیچگاه برای رسیدن به نتیجه عجله نکنید. سعی کنید متمایز از سایر بیزنسها باشید . بهانهای به دست مشتری بدهید که شما را انتخاب کند. در صورتی که از این مقاله لذت بردید پیشنهاد میکنیم که مقالات ارزشمند زیر را مطالعه کنید:

بوم مدل کسب و کار (BMC) چیست؟

استارت آپ چیست؟

آیا تاکنون به فکر راه اندازی یک دراپشیپینگ بودهاید؟ از نظر شما این کسب و کار میتواند درآمد بینظیری داشته باشد؟ از نگاه شما چه محصولاتی برای این مدل کسب و کار مناسب است؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.